pondelok 18. augusta 2014

Myslel som, že nenapíšem ale prečo by som nemal takže môj nekrológ v živote č. 2.

Veľa ľudí ťa nepoznalo a veľa ľudí vynášalo súdy. Málo kto videl ďalej ako za modré oči, ktoré zvykli pozerať potichu odniekiaľ z úzadia a niekedy skleným pohľadom. Veľa si toho nenahovoril a málo kto vedel čo si myslíš. Veľa ľudí a často krát aj ja som len mávol rukou alebo zalomil oboma.
No viem, že vždy si bol rád keď sme prišli a aj keď sme vystrájali a ty si potreboval odpočívať lebo ti nebolo dobre lebo alkohol a všetky tie problémy so zdravím okrem toho. Boli prúsery a bol hnev.
Prvé čo ja si pamätám ako si mi ukazoval, ako treba štepiť stromy - mal som sedem? Dnes už neviem ako sa štepia stromy. Ale viem, chodiť na rebríku dvojáku toto viem od teba. Vôňa barbusu každú sobotu, keď si odostrel okno v kuchyni a miešal si penu pred malým zrkadlom. Slovensko 1 vtedy z ruského rádia dávalo zákrutu. 
Jeden čas som sa hneval a potom som pochopil, že niektoré jamy sú príliš hlboké na to aby sa z nich človek vyštveral sám. A my príliš vysoko na to, aby sme dočiahli dole.
Aj keď tu nebudeš tak na našom dvore vždy bude v lete 60 stupňov na slnku .. a stále som nedal tvoj rekord v nanosených vedrách vody. Aj keby som dal, tak nedám pretože mňa tak kĺby nebolia. A v Síhlach bude živá voda a nebude mať kto sedávať "na predku" s mucholapkou v pásikových trenkách a loviť muchy a že z dolňákov ani krava nieje dobrá viem tiež od teba. 
Horká čokoláda roztopená v horúcom bylinkovom čaji, cukríky snehurky a ledovky, bonpari, mlieko keď bolo zle, babkine koláče - ktoré trúba piekla a držková, spomienky na vojnu v západných čechách, dlhý spánok a dobrá domáca.
Niekto by si pomyslel, že neprekvapíš. Ale sadnúť si na bicykel po 15 - 20 rokoch? To chce guráž ...a odviezť sa až hore s čistou hlavou !! 

Ps: Vďaka, že si mi v nedeľu pomohol prichystať tie stoly a prestrieť.

Ps2: Pa ra rááá para rááá pam pam ...

R.I.P.


† 17.8. 2014

 ...




Smútok je dlhá cesta



Smútok je dlhá cesta
Sú to noci bez spánku
A medzi ľuďmi samota
Vyzeráš v poriadku
Ale nie je to tak

Nezáviď nikomu šťastie
Nenávisť je burina
Čo všade dobre rastie
Vyzerá nevinná
Ale nie je to tak

Tam hore
Kde sa ťažko dýcha
Kde je vzduch riedky
A ani chvíľa ticha
Každý si myslí že ťa pozná
Ale nie je to tak

Nevrav mi
Čo si niekde počul
Zástupy slepých mi zas
Do brány tlčú
Vyzerá že sa ma to netýka
Ale nie je to tak
Nie je to tak!

Najviac rán dostaneš od tých
Čo nejdú s kožou na trh a vravia tomu ostych
Myslia si, že sú čistí
Ale nie je to tak

To čo ty hľadáš, nie je u mňa doma
Nevlastním patent ani kľúče od svedomia
Myslíš, že som ti ich dlžná
Ale nie je to tak

Smútok je dlhá cesta
Z kopca do kopca
Zdá sa byť zakliata
Zdá sa byť bez konca
Ale nie je to tak

Nezáviď nikomu šťastie
Nenávisť je burina
Čo všade dobre rastie
Vyzerá všemocná
Ale nie je to tak
Nie je to tak!

hudba: Bálik; text: Piussi


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára